Bölüm 1.

CAYMA HAKKI  

ALICI sözleşme konusu ürünün kendisine veya gösterdiği adresteki kişi/kuruluşa tesliminden itibaren 14 (ondört) gün içinde cayma hakkına sahiptir. Alıcı, Sözleşme’nin kurulmasından Ürün teslimine kadar olan süre içinde de cayma hakkını kullanabilir. Cayma hakkının kullanılması için bu süre içinde SATICI’ya bu sözleşmenin 2. Maddesinde bildirilen faks, email veya telefon ile bildirimde bulunulması ve ürünün doğasını, işleyişini ve niteliklerini anlamak amacının dışında kullanılmamış olması şarttır.  

Cayma hakkının kullanılması halinde, ALICI Yönetmelik m. 13 (1) hükmüne göre, tüketicinin bildirimi yönelttiği tarihten itibaren 10 gün içinde malı iade etmesi gerekir. 3. kişiye veya ALICI’ya teslim edilen ürünün faturası, (İade edilmek istenen ürünün faturası kurumsal ise, geri iade ederken kurumun düzenlemiş olduğu iade faturası ile birlikte gönderilmesi gerekmektedir. Faturası kurumlar adına düzenlenen sipariş iadeleri İADE FATURASI kesilmediği takdirde tamamlanamayacaktır.), iade formu, iade edilecek ürünlerin kutusu, ambalajı, varsa standart aksesuarları ile birlikte eksiksiz ve hasarsız olarak teslim edilmesi gerekmektedir. SATICI, 20 günlük süre içerisinde malı iade almakla yükümlüdür.  

ALICI’nın kusurundan kaynaklanan bir nedenle malın değerinde bir azalma olursa veya iade imkânsızlaşırsa ALICI kusuru oranında SATICI’nın zararlarını tazmin etmekle yükümlüdür. ALICI cayma hakkını kullandığı malı, doğasını, işleyişini ve niteliklerini anlamak amacının dışında kullanmış ise üründe doğan zararları gidermekle yükümlüdür. Doğası gereği kullanılmakla yıpranan gerekli hijyenikliği kaybeden ve tekrar satışa uygun olmayan filtrelerin bedelinden ALICI sorumludur. Cayma hakkının kullanılması nedeniyle SATICI tarafından düzenlenen kampanya limit tutarının altına düşülmesi halinde kampanya kapsamında faydalanılan indirim miktarı iptal edilir. Alıcı cayma hakkını işbu maddede belirtilen süre ve usuller dahilinde kullanacak olup aksi halde cayma hakkını kaybedecektir.  

Mesafeli Satış Yönetmeliği m. 12(1) hükmüne göre, Satıcı, tüketicinin cayma hakkını kullandığına ilişkin bildirimin kendisine ulaştığı tarihten itibaren on dört gün içinde, varsa malın tüketiciye teslim masrafları da dahil olmak üzere tahsil edilen tüm ödemeleri iade etmekle yükümlüdür. Satıcı cayma hakkına konu malları teslim almadıkça ya da ALICI tarafından malların geri gönderildiğine dair bir belge sunulmadıkça, satıcının masrafları iade borcunu yerine getirmekten kaçınma hakkı vardır.  

CAYMA HAKKININ KULLANILAMAYACAĞI HALLER  

Alıcı aşağıdaki sözleşmelerde cayma hakkını kullanamaz: Taraflarca aksi kararlaştırılmadıkça, tüketici aşağıdaki sözleşmelerde cayma hakkını kullanamaz:  

a) Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve satıcı veya sağlayıcının kontrolünde olmayan mal veya hizmetlere ilişkin sözleşmeler. 

b) Tüketicinin istekleri veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallara ilişkin sözleşmeler. 

c) Çabuk bozulabilen veya son kullanma tarihi geçebilecek malların teslimine ilişkin sözleşmeler. 

ç) Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan mallardan; iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayanların teslimine ilişkin sözleşmeler.  

d) Tesliminden sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan mallara ilişkin sözleşmeler. 

e) Malın tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olması halinde maddi ortamda sunulan kitap, dijital içerik ve bilgisayar sarf malzemelerine ilişkin sözleşmeler. 

f) Abonelik sözleşmesi kapsamında sağlananlar dışında, gazete ve dergi gibi süreli yayınların teslimine ilişkin sözleşmeler. 

g) Belirli bir tarihte veya dönemde yapılması gereken, konaklama, eşya taşıma, araba kiralama, yiyecek-içecek tedariki ve eğlence veya dinlenme amacıyla yapılan boş zamanın değerlendirilmesine ilişkin sözleşmeler. 

ğ) Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler veya tüketiciye anında teslim edilen gayrimaddi mallara ilişkin sözleşmeler.  

h) Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile ifasına başlanan hizmetlere ilişkin sözleşmeler.

Bölüm 2.

Aşağıdaki maddelere dikkat ediniz;

Müşterinin sorumlulukları:

– ürünün Uvax‘a güvenli bir şekilde ulaştırılması için doğru ve tam adresi yazmak, (Etiketine şirket ismi yazılmadan yalnızca adres bilgisi verilen kargolar taşıyıcı firma tarafından kaybedilebilir ya da yanlış kişi/kuruma teslim edilebilir)

– ürünün güvenli ve sağlam olarak paketlenmesi ve gönderim yapılırken ürünün satış bedelinin tamamı üzerinden sigortalanması.

Uvax kayıp ya da hasar görmüş paket ve ürünlerden sorumlu tutulamaz.

Ek olarak, Uvax iade edilen ürünlerin gönderim ücretlerinden sorumlu tutulamaz. İade edilen ürünlerin kargo bedeli alıcı tarafından karşılanır.

Bölüm 3.

İadeler Uvax tarafından en hızlı şekilde işleme alınacaktır. Para iadenizin yapılması için ürünün Uvax‘a ulaşmasından sonra 7-10 iş günü geçmesine izin verin. Ürünün ulaşması ve incelenmesini müteakiben, Uvax sizinle telefon ve/veya e-mail yoluyla iletişime geçerek ürünün teslim alındığına dair bilgi verecektir. İncelemenin sonucunda, iade edilen ürünün durumuna ilişkin herhangi bir sorun ya da soru söz konusu olursa sizleri bilgilendireceğiz.

Bölüm 4.

İade ve Değişim Şartlarına uymayan (Bölüm 1’e bakınız) ürünler kabul edilmeyecek ve alıcının adresine geri gönderilecektir. Satıcının orijinal, etiketli paketine zarar vermemek için alıcı, iade ettiği ürünü farklı bir kutunun içine koyarak göndermelidir. Lütfen satıcının orijinal paketinin üzerine yazı yazmayınız ya da etiket yapıştırmayınız. Toplu sipariş durumlarında olabileceği üzere, ürünler dış kutu içinde gönderilmediyse, bu gerekliliğin uygulanmasına gerek yoktur.

Ancak bu durumda da orijinal paket üzerine iade sevkiyat etiketi yapıştırmak haricinde yazı yazmayınız ya da herhangi bir şekilde işaretlemeyiniz.

Uvax yönetiminin öncelikli olarak onayı olmadığı sürece 14 günün sonrasında iade edilen ürünler kabul edilmeyecektir. Uvax, özellikle hediye niteliği taşıyan ürünler gibi özel durumlarda müşterilerinin mağduriyet yaşamaması için elinden geleni yapacaktır. Ancak on dört (14) günü geçen sürelerde iadeyi kabul etmeme hakkını saklı tutar.

Bölüm 5.

Uvax‘tan alışılmadık şekilde hatalı ürün gönderimi söz konusu olduğu takdirde, lütfen bizimle telefon ya da e-mail yoluyla iletişime geçiniz. Ürünün adresinizden alınması için gerekli işlemleri başlatacak ve hatalı gönderilen ürün tarafımıza ulaştığı gibi doğru ürünleri adresinize göndereceğiz. Uvax‘ın hatalı olduğu durumlarda müşteri hiçbir şekilde kargo ücreti ödemeyecektir.

Bölüm 6.

Eğer kusurlu olduğuna kanaat getirdiğiniz bir ürün teslim aldıysanız, hatayı gösteren kanıtlar sunarak (fotoğraf, video vb.) lütfen hemen Uvax ile iletişime geçiniz. En kısa sürede ürünlerin iadesi için gerekli işlemleri başlatacağız. Kusurlu olduğu belirlenen ürün tarafımıza ulaşır ulaşmaz muadil ürün tarafınıza gönderilecektir.

Ürün eğer para iadesi sebebiyle gönderildiyse standart iade politikası (Bölüm 1) geçerli olacaktır.

Bölüm 7.

İade sebebi her ne olursa olsun, müşteri her zaman ürün iade için kargoya verilmeden önce Uvax‘ı bilgilendirmek ile yükümlüdür.

Bölüm 8.

Müşteri garanti süresi devam eden ürünleri teknik servise gönderebilir. (Garanti süreleri ürünlere göre değişiklik göstermektedir.) Garanti sürecindeki ürünler yalnızca tamir edilebilir yada yenisiyle değiştirilebilir, para iadesi yapılamaz. Garanti kapsamında gönderilen ürünün kargo masrafları müşteri tarafından karşılanır. Tamir edilmiş/yenilenmiş ürünün kargo masrafları ise Uvax‘a aittir.